<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d2369345094448811948\x26blogName\x3dSerendipity\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://charlotte-delilah.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_AU\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://charlotte-delilah.blogspot.com/\x26vt\x3d-440209902235354937', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
{ S e r e n d i p i t y }
a joint blog by charlotte and delilah
serendipity

the act of making desirable discoveries by chance, 

& perhaps you stumbling across this secret blog could be the simplest act of serendipity.

about us

Moustache.

Charlotte& Delilah
We are two overly ambitious teenagers making a joint blog about our lifes endeavours and experiences. (:

archives.

September 2011
October 2011
November 2011
December 2011
February 2012
July 2012

enjoyables.

sunshine weather
rainbows after rain
playing basketball
birthday parties
rainbow lorikeets
aussie beaches
sleeping in
christmas
holidays

follow us (: .


halloween 2011

Monday, 31 October 2011

HAPPY HALLOWEEN GUYS :>

today, only one person came to trick or treat me at my house :(
BUT  SANTANA, DELILAH AND I HAVE ALREADY DEVISED PLANS FOR NEXT HALLOWEEN. 

we will have 'natural' makeup. haha, nah jks. we're just going to get these berries- which we sprinted 200m for today- and eat them. they left so many stains today, and they just so happened to look like blood. haha.
the stains actually look really creepy, but the bewwiees were so sweet <3

apparently, delilah has made a goal to "GO TRICK OR TREATING BEFORE HER CHILD-HOOD IS OVER". but we all know she's going to be forever child-ish so that's not a very good goal.
JOKING DELILAH :<
WE ALL KNOW YOU'LL BECOME SUPER MATURE ONE DAY <>

geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh.
it's getting so late and i'm tired so i'm just goiing to go now. byebye :)

P.S. VERSING RIVAL SCHOOL IN DEBATING TOMORROW, WISH ME LUCK !

xx chararlatotetet. <>

10:24 pm / 0 comments


there once was a fat cat

Sunday, 30 October 2011

 cheesecake (L)
MONOPOLY (L)

ok so quite alot has happened in the past 2 days,
but i can't remember anything, & im only half awake,

so lets start with today!
this morning i showered got changed blahblah, got overly excitedabout Charlotte picking me up,
and got ready half an hour too early and ended up just pacing up and down the house for half an hour
and then, she finally came,

and the moment i opened the door,
I REALISED THERE WAS SOMETHING DIFFERENT ABOUT CHARLOTTE !

so currently me & ruby have the fastest reaction to charlottes little 'difference' i wonder who will notice at school first tomorrow ! ;) ;)

anways yes, charlotte drove me to rubys and we had a teaparty for 3 hours with CHEESECAKE (L)
LOLJOKES BUT
omg cheesecake = heaven
yumyumyum ! (:

yeah ok we were filming / recording for our music video, and we managed to finish within 3 hours
i hope it turns out alright <>

AFTER WE FINISHED.
or rather, WHILST WE WERE FILMING/RECORDING we played with the fat cat that sat on the mat!
she is the most adorable-est cat in the whole world i swear shes so cute and fluffy  !(L)

and then we were about to play monopoly but then we didnt .
and then we were cool & went home and omgad im so sleepy

SORRY!
goodnight xdelilah


11:12 pm / 0 comments


blueberry

Saturday, 29 October 2011

Boof face.

Blue berry

bluebewwies
hehe, today i ate a whole bowl of blueberries, and they were the perfect kind- NOT SQUISHY, NOT SOUR, NOT.... yeah. <>

i practiced throwing them into the air and catching them in my mouth. ACTUALLY, I didn't really waste that many blueberries ! maybe i should try 2 at a time next time..
MUST KEEP MY SKILLS READY TO GO :)

heeehe. blueberries are classified under my 'pretty' fruits. i mean, tell what other fruit you have seen that is that beeautiful dark blue colour. they should make clothes in that colour, it would be so pretty!
hmm, i should keep that in mind for TEXTILES next year.

riight now i'm doing practice yearly maths papers, in preparations for my maths exam.
i've done really inconsistently this whole year, (OKAY, GOOD, BAD/OKAY), so i don't know if i'll make the top maths class next year :/
so i'm studying like crazy this time. BRING IT ON.
My goal this year is to beat my friend (who sadly, is transferring to a nerdier school next year). 
last year, i just so managed to beat her ONCE, and it was in the last term exam. hehe, i was smiling like a cheshire cat for that whole day LOL. yes, that's how happy i was. i'm making up a saying that goes:
"you look like you've just beaten Amber in a maths exam"

geddit. because Amber is so pro. 

anyway, better get studying. so i'll sign off now.

xx charlottee



Labels: , , , ,


10:33 pm / 0 comments


quiche biche

Friday, 28 October 2011

pre-cooked quich (photo taken by maddie) 
Quiche - Cooked!

so, i think i've become very emotionless, though occassionally i overeact D;
but i swear, in primary school i was very emotional and cried during sad movies, and etc ,
but now im just a stoner
and during a ""sad"" movie im just like ehhhhhhhhh .

ok so you know today i was supposed to meet up w/charlote, delilah & ruby to finish our music which is actually due next monday, (we are so screwed!)
and so i got to school earllllllllly , but nobody was there so i walked around the school like 5 times really slowly... and stilll nobody was there. so i sat on a seat for 20 minutes and just stoned, and i think people thought i was really weird cos like the same people kept walking past ):
anyways yeah, then i decided to go to the library and i saw ruby's bag, turns out charlotte woke up late and it was cancelled idsuhfudishfuisdh . yeah that's my life for you !

anyways yeah then i studied maths a bit,
damn our maths test is so soon! :(
so jittery and nervous !

omgosh ok first two periods, we had a food tech dem & prac! and nobody knew so we all wore school aprons hahah (:
we made quiches ! this is my first time having a quiche, and i have to say im not very used to the taste cos it tastes so cheesy and salty and just . plain UNASIAN !
i was in a group with maddie and two other people, and our quiches turned out beautifully! credits to her photography & camera !
ohohoh and also we had leftover puff pastry so we made sugar twists ... which tasted salty also .
WHY DOES EVERTHING HAVE TO TASTE SALTY?!

LOL anyways we had uhm maths next, got our AMC results (charlotte did so well!) and we got our sheets for our MATHS YEARLIES . im so nervous! but hopefully the test will be okay because the past tests didnt seem toooooooooo hard!

yeah anyways lunch , somebody gave me their lunch (it was so delicious!)
^oh gosh i sound like a schoool bully . <> WELL I AM :D
HAND OVER YOUR LUNCH MONEY KIDS !
LOLjokes ,

and today we watched uhm rabbit proof fence in history.

i think all in all today is a good day .

oh and also everybody has such cool bracelets and stuff, but i had no idea they were so expensive!
thismorning in food tech i was admiring maddie's beautiful brand new bracelets from equip!
they are really pretty, but really? $26 for a set of 3?
and it was on special it was supposed to be $39 !

still, i guess they ARE really really pretty ! (:
they look so coooooooooool :)

xdelilah

Labels: , , , ,


10:23 pm / 0 comments


joint posting

Thursday, 27 October 2011


 mommy loves daddy (maths)
 Quick Quiz Long Quiz
 Mommy
 Daddy
 Birthday Cake!
LEFT- Birthday Girl! (:


HELLO THERE FELLOW (and few) READERS 
i'm charlotte btw (italics ;) 

so today me and charlotte are making a JOINT POST! (:
i'm delilah btw (normal, just like me) PSSHT im special (;

YES INDEEDY. This is actualy the second joint post since our VERY VERY VERY first post.
EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. SO EXCITED  

Charlotte is so gay, LOL Delilah is so gay
ANYWAYS
today , was actually quite eventful (in comparison to the past few days )

in maths today, our teacher gave us a "quick quiz" which lasted the whole lesson. haha and now me & charlotte have officially decided to label our teacher's quizes LONG QUIZES
funny, arent we, (;
& also, me and charlotte we're being ultra nerds and we typed up cool messages on our calculators!   *mommy   daddy* (; (;

haha, and. in HISTORY, our teacher droned us to boredom
so much that SOMEBODY ACTUALLY FELL ASLEEP LOL.
at the end of the lesson, delilah was trying to wake her up.
*awkward flabber poke*
NOT WAKING UP YET?

*SHAKES FLABBER*


omgosh okay, so innovations was really fun today!
our group got to use the cameras and stuff, and we made 3 comedy movies fit for hollywood. THAT'S RIGHT (; BOX OFFICE = 10 00000000   LOLjokes, but yeah
caaaaaaan't wait for the actual assignment! making movies is so funn hahahah


so yeah, all of our movies were based in the libraries and i have this feeling we were disturbing the HSC EXAMINATION people
IM SO SORRY!

after zat, in ENGLISH, 
Delilah, Santana, Ruby and I read out the fairytale: the musicians of Bremen in our best accents.
haha, it was hilarious :D
santana's accent kept changing and at one point she was speaking in her own made up accent. hehe, she's so cuuute :3

after school taday , charlotte had to leave for dance, which left a few of us to go to try out for KO ! (Knock Out Basketball for anybody who didn't know)
so many people turned up! and everybody is so goood ! especially the year nines, they are all so good it made me feel bad just watching them
but eh, $3 put to good use
anyhoooooooooooooooooooooooooooot.

JUST A SHOUT OUT TO SMELLEN , BECAUSE IT'S HER BIRTHDAY TODAY ! HAPPY 14TH BIRTHDAY! (:


xx CEE AND DEE !

Labels: , ,


10:54 pm / 0 comments


Beautiful Liar

Tuesday, 25 October 2011



Beyonce- Love on Top


Shakira

HEY EVERYONE :>

so nothing too exciting happening today.
it was raining, completely opposite from yesterday.
it was BOILING HOT AND SUNNY yesterday and now it's FREEZING COLD AND RAINING today.
IS THE WEATHER TRYING TO KILL US :/
i hope this unconstant weather stops very soon. but i'm savouring the cold today, because a long period of heat is ahead of us.

SO, after a normal day of school, and a normal lesson of CHINESE school >:
i came home and just... listened to music videos on my laptop 8D
right now, my favourite artists are BEYONCE and SHAKIRA
they both have really unique voices and they're both SUPER PRETYY :<
I found this music video they did together called
'BEAUTIFUL LIAR'
and the replay button on my computer is being hit many times. :)

go check out their music! (although they're pretty popular, and you've probably already listened to them a billion times)

anyholla: 5 FAVOURITE SONGS RIGHT NOW-

Beautiful Liar- 'Beyonce and Shakira'
Rabiosa 'Shakira'
Sweet Dreams- 'Beyonce
She Wolf- 'Shakira'
I see the light- TANGLED. u huh. you know that song ;)
TANGLED IS AWESOME <3

heee hee.

XX CHARLOTEE :)

Labels: , , , ,


10:26 pm / 0 comments


just juice

Monday, 24 October 2011


heheh i love that photo of charlotte ^

doesn't it look like a juice advertisement? (:
yeah it's santanas (:

so today, we got to school really really early to practice and teach the rest of the people in group the dance steps that we choreographed over the weekend,
and it all went good & they managed to learn it in an hour! (: COOL STUFF !
and we all revealed our outfits and i felt very out-of-place...cos i had a stripey white and black shirt... );

heheh anyways, we had LOTE first,
it was so sad because it was our last lesson with our really awesome french teacher! :(
and we got to play 'who is it'
obviously, me, charlotte & ruby were the winners on our table ... ... ... ... <>

hahahahah (:
nah im only kidding we lost D;

BUT AT LEAST THE CHARACTER WE PICKED WAS GOOD LOOKING (; (;

then second period, we performed our dance!
our group as a whole did pretty well, though i screwed up heaps hahahah (;
but it was so fun, and the other groups' dances were all really good (:

ohohoh & last period we watched this science movie,
that was really boring, and me and santana were falling asleep, so i started pulling santana's hair.
and then she said

'it feels like we're a couple in the cinemas'

yeah i just felt insecure after that.
LOLJOKES, im kidding! (;

yeah that was my day;

night !
xdelilah

Labels: , ,


9:20 pm / 0 comments


tiger stripes

Sunday, 23 October 2011

Animal striped shirt

Beauutiful Pattern



Delilah& Santana came over to my lair today.
haha, see what i did there ;)

They came over to finish choreographing our dance, which is due tomorrow. ProCATStination, i know.
ahahahahahahahahaahhaahah.
Our costume consists of an animal-print shirt+ leggings, so that explains the tiger stripes and bad jokes. hehe.

TODAY, the sun was scorching on the plains and it was hot hot hot hot hot.
so not looking forward to summer heat :<
but after PRANCING about for 3 hours, we finally got the choreaaawrgraphy done.
LOL
but we've still got to teach the other dancers who didn't come today.
so it could be a CATastrophe.

ohkay no more punny jokes.



when they left, i preyed on some noodles. and then watched AVATAR with my sister.
i've watched it before but ..
SUCH A GOOD MOVIE OMG. SO BEAUUTIFUL.
Daayum, i wish we had plants/ animals/ forests like that.
then i'd get to ride on one of those flying dragon looking things.
:D


i see you.
hehe.


nothing muuch after that, had a violin lesson and now, time for sleepy :>


buuuhbye.


xx ch aaawrr- laate

Labels: , , , , ,


10:31 pm / 0 comments


chilly afternoon

Saturday, 22 October 2011

 watermelon
 flower/weed
flower power

hellohellohello !

today has been my most unproductive day ever, i swear .
normally i reproduce 10x as many babies. LOLjokes, i meant in terms of work LOL

i woke up this morning,brushed my teeth, got to chinese school on time for once, 
hung out w/ a bunch of cool people ,
then, @ chinese school - we had dictation and i have this horrible feeling i ruined my hundred percent streak. :( :( :( SO DEVO!

then we missed our bus. cos somebody forgot their pencilcase and we had to walk all the way back to get it ==

poo . anyways yeah i ate lunch & watched tv until 3:00,(yes im lazy i know,) when i decided to do my english work because i THOUGHT it was due next week. turns out its due next next week D;
and i spent like 3 hours on it. ):

and then, i went on a walk with my sister to unkown lands, and watched the sun set and it was so beautiful i tell you, but yesterday's sunset was more beautiful it was all red like bright red (:

/
ANYWAYS today was so hot! i was like sweating the whole day even though i didn't do anything!
watermelon is so yummy on hot days, yomnomnomnomnom !
so juicy, and watery and sweet and .. yeah (:

omg and in  the afternoons the breeze is so nice and comfy <3

yeah ok i feel like im saying weird things now .

x delilah

p.s excited to go over to charlottes tomorrow ! (:

Labels: , , ,


9:58 pm / 0 comments


cinematic

Friday, 21 October 2011

 old film device in french
 maccarons
 cake!
 i love this photo. so cute (:
I KNOW RIGHT WHY IS SHE SO PRETTY (;

ajsfhkdshfjkdsh
sorry for not posting yesterday, i fell asleep straight after eating dinner (;

& because i didn't blog yesterday,
i was going to thank everybody for wishing me a happy birthday & your presents were all really sweet and thoughtful! (:
wow. being 14 makes you feel so old. i wonder how long it will be before i start getting wrinkles & white hair.
NO I SHALL NOT THINK ABOUT IT! :(

ohohoh ! and also, on my birthday, for the first time in like, who knows how many years.
I BOUGHT. A NORMAL CAKE. INSTEAD OF ICECREAM CAKE !
omnomnomnom, yeah i bought an apple crumble cake!
it was so nommalicious :D ARE YOU JELLY?

heh :3

ok so yesterday, we had very hardcore basketball training :( 
and afterwards i was sooooooo sweaty to no extent. i was literally dripping with sweat, it was so gross D;
then i came home, ate some stuff, showered,
homeworked. actually who am i kidding i think i just sat there staring at my computer expecting for words to magically type themselves up.
yeah, then i had dinner and fell asleep. OH NO WAIT.
HOLD YOUR HORSES
i seemed to have forgotten to include the part where my sister came home with a box of maccaroons.

(: THEY WERE SO COLOURFUL AND PRETTEH,
and they werelike really weird / quirky japanese flavours!
yesterday i tried the chocolate/coffee one & my sister had ...i can't remember LOL

poo yeah. they were nommy, but a tad too sweet D;

okokok
so TODAY, ( was a really fun day (: )
uhm so it started off with science which was basically just typing notes for an hour, and listening to charlotte and santana race each other in 'who could type the fastest'
(;
then uhm, english where we did script reading........ yeah i won't go into details i just made a fool of myself ==

uhm, and at lunch we practiced our PE DANCE and didn't get anywhere, then
LOTE. omgsh our teacher is so cool and she made this really cool vintagy movie in montreal in france
and they used those
really old film thingos, and it was all so cool and the video was so cool and it was so cute and dsiufhdsiuhfuisd (:
i swear she is the coolest teacher ever (: (: (: (: (: (: (:

and the rest of our day before going to basketball was basically. uh photo-taking (;

sleeptime !
xdelilah

Labels: , , , , , , , ,


11:59 pm / 0 comments


deerpalicious days


Photoshooting before basketball

Me and a Moustache

Delilah and a Moustache

bluuuuuuuuuudge day.
our subjects today were mainly bludgy ones, ALTHOUGH, THEY SOUND PRETTY NERDY.
Science, English, Geography, Languages, Maths
pretty nerdy eh ? but allow me to reveal the secret to this bludginess.

SCIENCE.- Santana and I were racing to see who could type down all the notes first. 
she always won :( 
dayuum.
Then, we needed to start doing this research thing which took up the last 15minutes of the lesson.and my internet didn't work. SO, I showed the teacher and he TRIED to fix it. but in the end i ended up not doing anything so. eeh. :>

ENGLISH.- Groupwork this time, our topic was fairytales. SANTANA AND I were partneered for this assignment and well... reading through a list of our favourite fairytales is pretty fun.
IN THE END, we narrowed down the whole wiki list of fairytales down to 4 FAIRYTALES :D
and that's all we did.
HEY, WE DID MORE WORK THAN OTHER PEOPLE IN OUR CLASS OHKAY. 
i think

GEOGRAPHY- Groupwork, AGAIN, but this time we were allowed to run freeeee. I spent most of tis lesson doing things NON-geography related. hahaaha <>

LANGUAGE- watched a long video/ short documentary-movie of Quebec and France. took up 30 minutes. nuuff said there.

MATHS- ohkay, so this was the only subject that involved less bludging.
BUT, delilah and I used this language to develop our own secrety hand signal code. it's pretty straightforward though LOL. and the purpose was to be able to have silent conversations without teacher noticing BUT, the teacher saw us anyway <> <> <>

AFTER SCHOOL, Delilah& Santana& Moi took a classroom to choreograph our dance assignment. due on monday. yes, we are quite very much in trouble <><>
we got a few bars done, not all of it though. unfortunatley, the laptop with our music in it ran out of battery so we started luvo-ing.

i'm afraid to say, we spent more time luvoing than actually doing the assignment. <>
heheee.

oh wow, i've been doing such long posts recently. i think this one should be cut now . buuh bye.

xx Charlotte


Labels: , , , ,


11:19 pm / 0 comments


Day 'o birth for Delilah

Wednesday, 19 October 2011

Goofing around before sport

Priceless face

Burp

Chips <3

cup 'o soda

On the way home

Pretty weeds :>

Delilah being beeautiful :)

Luvo-ing. All the way home.
HAPPY BIRTHDAY DELILAAH :3

OMGOMGOMG, TODAY WAS DELILAH'S BIRTHDAY!
let's all sing happy birthday
Happy birthday to youu,
Happy birthday to youuuu,
Happy BIRTHDAY to youuuuuu,
Happy birthday to you!
hehe :>

SO much exciting things happened today, mainly delilah's bday.
but ;alskdfja;sldnar geeh, too many things. why don't we start from the top. 
now that's a good idea.

IN THE MORNING, I woke up early to go to school orchestra.
in school, for some reason, when i was in no hurry, i decided to jog about 10 metres just to get to the end of the road faster.
and oh look.
my foot just happens to get caught and i trip. ouch. :<

FIRST & SECOND PERIOD was dance (sport)
i saw Delilah get trampled over by many friends that went over to say happy birthday and give her presents.
LUCKY HER :)
oh did i mention, she also washed her hair (OMG, SO RARE) and let her hair out (OMG, SO RARE).
;) so even Delilah likes to get girly-er on her birthday  ;)
...

move your body, dance everybody!
the best thing about dance, is how you get to become a different character in every routine. 
I love it how you can become somebody else in the choreography, but nobody will judge you.
i think of it kind of like a reason to show "the other sides of me".
...

during RECESS AND LUNCH, Delilah kept receiving many, many more gifts.
INCLUDING SANTANA AND MY GIFT.
i know she thinks it's the awesome-est.
Our present was letters that spelt 'forever'
because.
friends FOREVER, smile FOREVER, laugh FOREVER, live FOREVER.
blog FOREVER ?
haahaha.

gosh, i'm so jeelly of her humungous pile of birthday gifts.
damn my birthday. WHY'D YOU HAVE TO BE IN THE HOLIDAYS.
people always forget about my birthday *sniff sniff*.
...

bleheblehablhaebabh.

...

AFTER SCHOOL, i convinced Delilah to get off the bus at my stop (she can get off at two stops) by winning her 2-1 in mini games tournaments.
TOURNAMENT ROUND ONE- get people to choose A or B (A being my stop, B being other stop)
TOURNAMENT ROUND TWO- guess the number between 1-20 *WIN*
TOURNAMENT ROUND THREE- play chopsticks *WIN*
*WINWINWIN*

when we got off, we luvo-d like weird tourists all the way down to the bus stop.
hehe.

wow, long post.
anyway, it's VERY late now, imma sleep

xxcharlotte.

Labels: , , ,


10:41 pm / 0 comments


13

Tuesday, 18 October 2011

yes, i do look quite derpy 

hey!
omgthis is my last hours of 13 YO-lyness,
in one hour i will officially be an old fart .
LOLjokes, im sure being 14 will be fun !

since its my last hour of being 13,
i will make a list of 13 things i've loved/hated this past year :)

LOVE:
1. Family
2. Friends
3. Days where i can skip chinese school
4. those rare moments when i feel in the mood to play piano
5. Basketball
6. television <3 i don't know where i'd be without you...
7. DIY things, and looking at renovated houses
8. nice houses
9. nice people
10. nice smells
11. nice food
12. nice apples
13. nice pictures

ok. that list didn't really go anywhere HAHA

and now i ceebs to do the hate list LOL.
don't want a depressing blog ):

ahh so anyways! today we had training,
then uh PD & assembly (good luck to year 12s for HSC!)

THEN FOOD TECH YAYERS ! (:
we made sauuuuusage rolls & our group was so fast in everything , cos we are so awesome (:
but the meat fro mthe sausage rolls leaked...
<> <> <>

heh heh C:
bluergh i didn't see charlotte that much today cos she was off doing her TEXTILES ):

but yeah. recently i've been talking to people that i don't usually talk to
more often,
and it has made me realise that i've spent my past year in an antisocial hole.

..yeah (;
hehehehehhehehehehehehehehehehheheh

i feel weird now, okay im just going to go to sleep !
(:
NIGHTYNIGHT KIDS!

xdelilah

Labels: , , , ,


11:31 pm / 0 comments


blue cat mug

Monday, 17 October 2011


blue cat muug

Guylian choclate- seahorse

GOOD DAY TO YOU FELLAS :>

Today, I started off with basketball training (gah, so much running), while DELILAH'S TEAM CHILLAXED AND CELEBRATED A TEAMMATES PARTY :<
i could hear there laughing while I ran.
BUT IT'S ALL GOOD, because i scabbed off some of their food afterwards hehe :)

First period was TEXTILES *yaay*. Textiles is so much funn ! We're currently working on our soft toys, and i'm making an OWL. I'm nearly done with the prototype, and i'm suuper excited to get started on the real thing :)
i'll be going to get my fabrics this weekend, hope i find some nice ones ~

Second period was music, and we're composing SOCIAL CONSCIENCE songs. Do not ever, ever, ever ask me to write song melodies, because i ALWAYS subconsciously write down some tune of a song that i've heard over the radio.
and then our group gets sent to court for copyright.
and then we fail our assignment.
and then i'll never listen to the radio again.
LOL JOKES. 

Thiird period was DANCE TIME. :>
haha, we're choreographing a dance for PDHPE this term. 
I'm in the same group as Delilah and...
we're really screwed.
LOL. it's due sometime soon and let's just say... we've still got a long way to go <>

blahblahalblablhabalhaablahaabaalhaablahaalb.

ohkay.
So after school, when i got home, i gulfed down one Guylian choclate (that's another gone from my gift of 100-ish chocolates) and THEN for some reason i was very very very very very thirsty and so i gulped down a billion cups of water in my blue cat mug <3
hehe, it's soo cute :3

ohkei. I shall take my leave now. my beautiful bed awaits me haha :>

xx chaarlie.

Labels: , , , ,


10:14 pm / 0 comments


noggi




hey guys! 
so its 12:41 and i guess i forgot to post yesterday?
or rather, i was hardcorely trying to make 3 cards cos everybodys brithdays is this weeek!
one of the turned out really weird, but oh well (im sorry to the person!)

so can i just say, i went to the  festival yesterday too! (the one charlotte went to)
and uh, you have no idea how depressing it is to be inside a chinese school classroom whilst a fair is going on right outside ==
ITS AGONY.

so yeah, during the break, we sneaked out, to watch a friends dance crew perform!
except we didn't actually get to watch, which sucked :( cos it started after our break ended :(

but yeah, i actually only spent like 10 minutes at the fair hahahahah because i uh. decided everything was too expensive and went to franklins to buy some ginger beer (;

TODAY WAS A GOOD DAY!
first off, i woke up pretty early, did some random stuff,
some homework....
THEN I WENT TO SHOPPING !

YES THATS RIGHT, I GOT THE 2012 KIKKI K DIARY. SO EXCITED ! (:
it is really cute (:
then i went to uhm noggi which is like a frozen yoghurt/smoothie store
& bought a pomegranate frozen yoghurt w/ mochi, strawberries & mango

so yummy ! i didn't bring a photo so i have no photos sorry, but it was really pretty (:

walked around, proceeded to buy a necklace, went to BIG W, realized they actually had nice & affordable jewellery, didn't buy anything, walked out, went home, went to piano lessons, died of boredom, came home, watched a few hours of tv, did some maths, made some birthday cards.

AND NOW HERE WE ARE :)

but yeah. ok. i have training today, soi better get to sleep!

night!
xdelilaah

Labels: , , , ,


12:50 am / 0 comments


Apple Festival

Sunday, 16 October 2011

Flags- credits to a friend who took this

Fireworks- didn't actually see them, but eh :>

So, it was the Granny Smith Festival yesterday !

Mum drove Crystal and I all the way down to the festival 
(with the intention of buying her groceries and then coming back). 
and so, i didn't get to hang around very much :/

BUT, in the one hour that i DID get to walk around, I bought a chicken skewer for lunch and that was it :> I recognised so many people, mostly primary friends, and even some friends from my school, in my grade! 

I saw the one person i was trying to forget LOL
I lost his bracelet so that solved many problems.
But i was still kind of depressed when i lost it :<

ANYWAY, the decorations were much better this year than any other year, BUT the stalls were selling expensive crap. There seemed to have a MASSIVE increase in the amount of food stalls <3, but the lines were too long for me to be bothered to get anything haha :)

So, it's actually delilah's turn to post today, and this post is meant for yesterday :>
SO WATCH OUT FOR THAT !
hehe, i've been a little wavering on my promises :/
sorry about that.

xx charlotte

P.S. After crying a litre of tears (haha, drama reference), i think i'm over hiim. :/ maybe.

Labels: , , ,


11:40 am / 0 comments


Heartbreak

Saturday, 15 October 2011

geeh, massive cut. </3

this will be a really quick and short post, but i'll post another one at night!

so. THINGS THAT MAKE ME REALLY SAD:

- disappointment. 
I really hate that feeling of disappointment, when you expect something and then it never happens. I really try not to disappoint anyone or let them down, because that feeling is ai;oeas;dh.

- heartbreak
so i've had this feeling twice. and it's awwful. 
I take back the last point on 'what makes me happy' because it doesn't anymore :<
yeah, heaps cut. </3
i think i'm just going to forget and delete everything. BUT I still can't throw away this bracelet he gave me, it's like i'm waiting for him to say something like 'JOKES' or something. geeh, but that's not going to happen. maybe i should just let go.
daamn that person. now i can't focus on any of my assignments and suuch.
LOL,yes. nerd to the end.

- not knowing
i dislike being left out of things very much :(
BUT, then again, not knowing things is sometimes MUCH better than knowing things.
i wish i could erase memories and people easily. that would be an awesome talent.

geeeeeeeh
yeah.

xx cut charlotte

Labels: , , ,


11:26 am / 0 comments


partying partying yeah!

Friday, 14 October 2011


hyehey!

so not much has been happening at school; just the usual nerdy stuff (;
today, my friday started off with
FOOD TECH - where the theme for everything was PARTIES.

PARTYING PARTYING YEAH! FUN FUN FUN FUN LOOKING FORWARD TO THE WEEKEND!
<> :)

yay, fun stuff hahahaha.

uhmuhm, then we had maths! me and charlotte sat apart 'cos we got to the classroom reallly late, & everyone took spots :(
but we actually had a really good maths teacher and learnt heaps! which was gud, considering yearlies are coming up soon disufhuidshfiusdhfis.

so yeah, today in basketball, there was this really awesome moment
when this girl from the other team threw the ball at the ref, cos she thought that he was part of her team for a moment hahahahahahah :D
she is so cool (;

pooo. yeah nothing much is happening at school :(

TOMORROW IS CHINESE SCHOOL.
damn time to get some "shut-eye"

nightynight! hope something interesting happens in the next few days :)

xdelilah


10:33 pm / 0 comments


things that make me happy

Thursday, 13 October 2011


SUPER, SUPER SORRY FOR NOT POSTING YESTERDAY >:
i was very tired and caught up in the blur of assignments that i had to cram to finish.
BUT HEY, I took a picture of pretty flowers to make up for it?
happy :D
yes?
good :)

I have nothing to talk about, not much stuff has been happening around me. >:

i guess... i'll just have to sign off for now.

sorry for the really short post.

ONLY JOKING.

since i have nothing to talk about, i'll just give you a list of... things that make me happy:

- GOOD WEATHER. 
sunshine, but not too hot. a little breeze is nice too :)
- COMPLIMENTS.
 i get these, like all the time. LOLjks. < > it's nice when somebody compliments you on what you have done, it makes you feel acknowledged :)
-FRUIT
hehe, a day is never complete without a good fruit.
mango, peach, banana, sweet apples, strawberries, blueberries, oranges. :>
-GOOD HAIR DAY
ahahaha, this one almost never happens. my hair always goes beserk in the morning.
-WHEN A CERTAIN SOMEBODY TALKS TO ME <3
eh hehehe. the person shall remain a secret. for now.

:>

okay, signing off. wow that is a really short list.

xxcharlotte

P.S. sorry again for not posting >:






Labels: , , ,


9:58 pm / 1 comments


say hello

Tuesday, 11 October 2011


say hello to my new babies (:

heheehehehehe. (:

today was such a mindblowing day for me !
everybody has changed so much, it's all so cool,
but makes me feel like we're all getting so old :(
BUT OMG Y9 MEANS WE GET TO DO ELECTIVES
AND ELECTIVES  = FUN
AND FUN = ...
yeah okay il stop there :)

it was so great & fun to see everybody again today :D
i guess the highlight of my day was french,
because i actually did alright in it today!
LOLjokes who am i kidding, ruby hlped me heaps with all the translation and stuff,
but omgsh it was so funny in french because we were all getting the new coursebooks, and there were like a few old books,

and everybody who got the new ones were full bragging,
and it was santanas turn to get her book (well almost,)
and as the teacher called the person's name before her, she stood up and started walking happily to the desk,
and then the teacher calls out somebody else's name.
and then another person's name.
and then another person's name.
and santana is still not called. 
turns out the teacher completely skipper her name HAHAHAHAH.

but yeah it was really funny, (:
blurgh. so today i met celery man! he's so cool, he has red & blue veins like a real human,
8D

ohoh some other eventful things happened today;
me and charlotte's maths teacher """retired"""
and so now we have a teacher with white hair and black eyebrows. that really says something eh?

ok i have heaps of work to finish up on;

bebye xdelilah

Labels: , ,


9:15 pm / 0 comments


First day of Last Term

Monday, 10 October 2011

Some sort of fern

My friend Santana, eating mandarins

Celery man

Celery leg in a beaker of red dye


It's our first day back from holidays, of our last term of the year. Kind of sad it's our last term of this school year, but hey, the feeling of first day back isn't so bad. 
There's friends for a start, and the fun things that we can do together :)
but the downside is- a whole new stack of assignments lying ahead.

Last term, week 7-8 was hell week, being that, we had 7 assignments due in the same week, 3 of which were due on the same day =="
euuugh. never want to go back there again. but somehow, i get the feeling that it's going to come again.

anyway, today I got to see everyone again :D
strangely, it didn't even feel like we'd even had holidays, because everything seemed so familiar and all. DELILAH WASN'T HERE TODAY THOUGH >:
she was at her second home- the dentist. haha, we came up with that today, 'cos it seems she's nearly always away at the dentist. LOL

anyhooo, our first period was French. We had a substitute teacher, was extremely picky about pronounciation. BUT IN A GOOD WAY. she's a really, really good teacher, i hope we get to have her again! and for the first time in forever, we got FRENCH HOMEWORK :> wow. we hardly EVER get homework (only assignments) and we NEVER get french hw but eeh. look what it is :)

after zaat. we had a few other subjects in which nothing really happened. nothing exciting, that is. IN SCIENCE THOUGH, (seems everything happens there), we started a new experiment with celery and coloured dye. I've seen this experiment done HEAPS of times in our classroom before, but that was always me looking at the year above us and their experiments, but now, we get to do it and so i'm excited :D

ahah. but that's where we went .. wrong. ish.
we, being, Ruby and Santana. (Delilah is usually in our group too, but she was away so :<)
SO, we're all following the teacher and stuff, and we're at the same wavelength as the rest of the class.

THEN, we get totally distracted by taking pictures (for this haha) and making a man out of our celery.
AND THEN, we put way too much colouring in our solution, resulting in our coloured water being alot darker than everybody elses. BUT YOU KNOW, WE'RE BEING EXPERIMENTAL AND TRYING DIFFERENT AMOUNTS OF COLOURING <> <> <> of course.

haha, yeah. that's basically my whole first day of school for you!

it's getting late nao, buuh bye!

xx charlotte

P.S - I took the fern picture yesterday, somewhere in the city. It was really prettyy, so i had to share with you !



Labels: , , , , ,


9:20 pm / 0 comments